سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/6/28
12:59 ص

من که واقعا در حیرتم از این همه تیز بینی و عمق کلام در این مرد خدایی...!!

چند خط زیر را اخیرا دوباره می خواندم و بسیار لذت بردم، شما چطور...؟؟

بینش کلان و عمیق حضرت آقا
"بندگی خدا، یعنی سامان زندگی را طبق فرمان حکیمانه خدا تدارک دیدن و در نظام الهی که خطوط اصلی آن طبق دستور خدا ترسیم شده باشد، زیستن، یا با همه قدرت و تلاش ممکن در جهت ایجاد چنین نظامی و چنان سامانی حرکت کردن.
نظام های دیگر، نظام هایی که بر شالوده یک تفکر بشری بنا شده است به این دلیل که از جهالت و بی اطلاعی و کج اندیشی و احیانا غرض ورزی خالی نیست نمی تواند بشر را کامیاب سازد و او را به کمال مطلوب انسانی اش برساند.
دشمن نظام های دیگر نیستیم، دلسوز آنهاییم.
تاریخ ثابت کرده و دیده ایم و می بینیم که در نظام های غیر خدایی انسانیت چه میکشد و انسانها چگونه مسخ شده اند و به چه روزی دچار گشته اند."

- (از ژرفای نماز صفحه 35و36)

این مطلب که خواندید مربوط است به سال1382 و اکنون که بعد از هشت سال می نگریم عمق دلسوزی او را بهتر درک می کنیم و حیرتمان بیشتر می شود، شما چطور...؟!


90/6/24
2:0 ص

رئیس مرکز بررسی های دکترینال گفت: second life یا زندگی دوم یکی از موضوعاتی است که امروزه با گسترش فناوری دامنگیر جوامع انسانی شده و مشکلات فراوانی پدید آورده است.
                                                  
به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ماوا، دکتر حسن عباسی رئیس موسسه “بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز و اندیشکده یقین” در همایشی با حضور در جمع دانشجویان حاضر در ضیافت اندیشه تکمیلی در مشهد مقدس به سخنرانی پرداخت و گفت: امروز کلبه دیجیتالی محقق شده و شما می دانید که هرکس به‌وسیله کامپیوتر شخصی خودش می تواند به جامعه تمدنی دیجیتالی در فضای سایبر متصل شود و آن دوره ای که پیش بینی شده بود عملا محقق شده است. اما نکته ای که برای ما حائز اهمیت است این است که کلبه دیجیتالی و زندگی در فضای سایبر فاقد معناست. کمیت در آن گسترده است اما معنا گوهر نایاب است.

رئیس موسسه بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز عنوان کرد: اگر مسائل زندگی دوم در فضای سایبر را هم به این مشکلات اضافه کنیم سئوال اینجاست که چگونه باید با آنها روبه‌رو شد؟ و این نگرانی باید مطرح شود و چاره ای اندیشید. آشنایی با زندگی دوم اگر با نگاه فلسفی باشد صحبت از آواتار پیش می آید. یعنی وقتی شما صحبت از second life می کنید قبل از اینکه به زندگی دوم بپردازید و قبل از اینکه با سازوکار آن آشنا باشید باید به این مفهوم پاسخ دهید که میزان شناخت شما از آواتار چقدر است؟ چون انسان در فضای سایبر برای خودش آواتار درست می کند و باید این مسئله را در نظر گرفت که چه شده که ایالت متحده انیمیشنی به نام آواتار در 60 قسمت درست می کند؟ و یا اینکه چه می شود که شما اسطوره ای از خودتان در فضای سایبر ایجاد کنید و با آن اسطوره زندگی کنید؟ پس وقتی پرسش فلسفی در مورد زندگی دوم مطرح است، نه در مورد زندگی است نه در مورد فضای سایبر بلکه در مورد مفهومی به نام آواتار است.

وی بیان داشت: به نظر شما این آواتار چیست؟ اسطوره ای است که ما در آن فضا از خودمان می تراشیم و باید بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاده است که بشر احساس نیاز کرده و از خودش یک آواتار ساخته است. دلیل اهمیت این موضوع این است که SECOND LIFE یا زندگی دوم جزئی از سبک زندگی آمریکایی است. امروز سبک زندگی آمریکایی یک دین است شما اگر دانشجوی فلسفه دین باشید اگر از شما بپرسند دین یعنی چی؟ می گویید راه و روش زندگی.

عباسی با بیان اینکه سبک زندگی آمریکایی امروز یک دین زمینی است خاطرنشان کرد: این دین زمینی به روش های مختلف ترویج می شود و بروز داده می شود از نوع روابط بین انسان‌ها و نوع خوراک و پوشاک بگیرید تا مناسبات سیاسی و رسانه ای. این اجزا بروز و ظهوردین آمریکایی است. تفاوت دین آمریکایی با دین الهی این است که در دین آمریکایی اصالت از آن انسان است. وی گفت: به دلیل اینکه انسان‌ها موجودات متکثرند و الان 6 میلیارد و 800میلیون انسان روی کره زمین زندگی می کنند و به همین تعداد نیز سبک زندگی مختلف وجود دارد. یعنی به این تعداد مدل زندگی داریم و این باعث کثرت و پلورالیسم در زندگی خواهد شد. این کثرت در زندگی همان شیوه زندگی آمریکایی است. در مقابل دین الهی حق با خداست. وقتی خدا اصالت داشت، حق انسان با معیار الهی سنجیده می شود. چون خدا واحد است حق او هم یکی است.

عباسی با بیان اینکهNSA یعنی آژانس امنیت آمریکا گفت: این آژانس در 1953 زیر نظر پنتاگون مجموعه ای را که شما به نام اینترنت می شناسید به وجود آورد رسانه ها شنیدید که آمریکا ستاد مرکزی جنگ سایبر تشکیل داد. این آدم را با حفظ سمت گذاشتند بالا سر جنگ سایبر یعنی همزمان هم رئیس اینترنت است هم قرارگاه مرکزی جنگ در فضای سایبری. همیشه زمانی که از من می پرسند کی آمریکا به ایران حمله می کند؟ می گویم زمانی که رئیس این سازمان به ایران بیاید یعنی اگر شما بدنتان را نگاه کنید یک شبکه عصبی دارد. از اینجا اگر شما قطع نخاع شوید حس دارید که حواستان کار می کند اما بدنتان از سیستم عصبی شما دستور نمی گیرد آنقدر برای شما آسیب سازی شده است.

وی تصریح کرد: یک بار به یک رسانه سراسری اعلام کردم که ویندوز برای جاسوسی ساخته شده است. یک عده انسان کوته بین نوشتند که ویندوز قفل شکسته استفاده می کنند و زمانی که به اینترنت متصل می شوند ویندوز دچار مشکل می شود و فکر می‌کنند دچار حمله جاسوسی شده اند.

عباسی افزود: زمانی که جامعه با چنین افرادی روبه رو است معلوم است که هک کردن شما کار بسیار آسانی است. وقتی استادهای دانشگاه های شما نمی دانند که اینترنت یک ابزار نظامی است، همه فکر می کنند بعد از مودم و کامپیوترشان هیچ چیز دیگری نیست، نمی دانند که هر کاری پشت مودم انجام می دهند دوستان عزیز NSA، آن طرف نشسته اند و می بینند شما کجا می روید و چه کار می کنید.

وی اظهار کرد: یک نکته امنیتی تر اینکه همین الان سازمان های امنیتی خودمان هم توانایی انجام چنین کاری را دارند. کسانی که فکر می کنند بیل گیتس عاشق چشم و ابروی انسان ایرانی است و سالی یکبار ماکروسافت ویندوز های xp,seven و vista و بقیه نرم افزارها را همین طور به صورت مجانی برای انسان ایرانی می فرستند تا استفاده کنند نمی دانند که NSA به بیل گیتس دستور داده که سال آینده سیستمی با پنجره ای به صورت ویندوز seven یا xp می خواهد.

عباسی با بیان اینکه لینوکس هم برای جاسوسی آمده است گفت: اینکه چه طور در ذهن مسئولین و دانشجویان این موضوع را جا بیندازیم که این فضایی که واردش می شویم فضای امنی نیست. سازمان NSA روزی سه میلیارد پیام را ثبت می کند و 9 هکتار سیستم کامپیوتر دارد که در شمال شهر واشنگتن واقع است و آنجا مغز جهان است. همان طورکه مغز شما مرکز اصلی در بدن شماست. در قراردادی که آمریکا در ژنو برای کنترل موتورهای جستجوگر امضا کرد قرار شد که برخی از آنها را امضا کند اما هنوز هشت سال است که زیر بار این قرار داد نرفته است.

وی گفت:اکنون آمریکا در حال طراحی اینترنت 2 است. وقتی از لپ تاپ استفاده می کنید اولین باری که از قسمت لمسی به عنوان ماوس استفاده می کنید اثر انگشت شما را بر می دارد و همین طور که از وب کم استفاده می کنید چشم شما را اسکن می کند و وقتی با دوستان اطراف لپ تاپ صحبت می کنید صدای شما ضبط می شود و زمانی که به اینترنت وصل می شوید یک آی پی سیزده رقمی در NSA برای شما ثبت می شود که این فرد با این مشخصات و چنین آی پی دارد.

عباسی افزود: از زمانی که سایت دانشگاه خود را باز می کنید می فهمند در چه رشته ای و در کدام دانشگاه در حال تحصیل هستید و چند واحد پاس کرده اید. در زمانی که بلیت هواپیما می خرید هم همین موضوع مطرح است. تمام این اطلاعات در NSA ذخیره می شود. آقایانی که فکر می کنند این ها واقعیت ندارد بنشینند و سریال 24 را ببینند. این قسمت در فصل دوم سریال 24 وجود دارد. آن فردی که کودتا می کند و رئیس جمهور آمریکا را بر کنار می کند آن فرد وابسته به NSA است. وقتی آمریکا آنقدر خوف دارد که احتمال می دهد شخصی از این اطلاعات استفاده کرده و برای دولت آمریکا مشکل ساز شود.

این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه گفت: ما زمانی که این موضوع را اعلام کردیم 2 ماه بعد سرویس اطلاعاتی چین اعلام کرد که این موضوع درست است و ویندوز ها جاسوسی می کنند. ما تا در این زمینه ضربه نخوریم بیدار نمی شویم. الان با شما کاری ندارند روزی که شما برای جامعه خودتان فرد مهمی شدید از این اطلاعات علیه تان استفاده می کنند. برای اینکه یک نمونه مثال بزنم باید بگویم که وزیر اطلاعات در جریان فتنه 88 گفته بود که در زمان فتنه آمار پروازهای لندن تهران چند برابر افزایش یافته است و همچنین افرادی که در جریان های بعد از انتخابات اغتشاش ایجاد کردند سازمانهای جاسوسی از شخصیت اینها اطلاعات کاملی داشتند.

وی بیان کرد: اطلاعاتی که در شبکه های اجتماعی می گذارید از بمب اتم هم خطرناک تر است. اگر شما در فضای سایبر بی محابا حضور داشته باشید به درد فردای کشور نمی خورید. در فضای سایبر افرادی را دور هم جمع می کنند تا بتوانند از شما اطلاعات کسب کنند. همان طور که در اوایل انقلاب این گونه بود که فردی را وارد زندان می کردند وقتی آن شخص با شما هم صحبت می شد به راحتی می توانست اطلاعات مورد نظرش را کسب کند که این الان در فضای سایبر در حال رخ دادن است. غیر از آن سه نکته ای که در مورد عواقب second life بیان کردم نکته چهارمی هم وجود دارد و آن این است که این مسئله در مقابل موضوع مهدویت قرار دارد.

عباسی با اشاره به رسالت انبیا عنوان کرد: انبیا آمدند تا سطح عقل بشر را ارتقا دهند. زمانی که حضرت ظهور کنند قرآن را در این عقل های رشد یافته پیاده می کنند و شیطان از این طرف سعی در مخدوش کردن عقل ها دارد که یکی از راه های مخدوش کردن آن این است که فرد هشت ساعت از زندگی را در فضای سایبر می گذراند و به شما می گوید که به دنبال موعود خود نباش موعود و آواتار خود تو هستی.


90/6/3
6:40 ع

 

نیت اسراییل تنها تشکیل یک دولت کوچک در کنار فلسطین نیست که به این راضی بشود. آنها میخواهند تا مرزهای ما هم بیایند. مگر آنها نسبت به خیبر که چسبیده است به مدینه ادعا ندارند. آمده بودند به پادشاه عربستان پیشنهاد داده بودند که بیایید این زمین ها را به ما بفروشید. چه بسا اینها نسبت به شیراز خودمان هم دندان تیز کرده باشند. امروز اگر امام حسین (علیه السلام) بودند میفرمودند شعار امروز ما باید فلسطین باشد...                       شهید مطهری(ره) 

اسراییل باید از صفحه روزگار محو بشود

 


پیام رسان

+ اگر امشب باران را به چشم دیدید به یاد بیابان هم باشید...



+ دوستان ما عازم تربت مقدسیم، حلال بفرمایید! ان شاءالله نایب زیاره ایم...

+ سلام زیارت هاتون قبول، دوستان التماس دعای مخصوص دارم، واسه مریض میخوام؟!...

+ خوش به سعادتشون تون مون

+ و عجل فرجهم فراموش نشه انشاالله

+ ما هم تبریک عرض میکنیم

+ برادرا شرمنده ام که خیلی اهل پیغام نیستم ولی پیام های دوستان رو میخونم.خوش باشید

+ سلام به دوستان

مشخصات مدیر وبلاگ
 
رادیان[102]
 

جاذبه خاک به ماندن میخواند،و آن عهد باطنی،به رفتن... . عقل،به ماندن میخواند،و عشق به رفتن... . و این هر دو را خداوند آفریده است تا وجود انسان ،در آوارگی و حیرت میان عقل و عشق معنا شود. «شهید سید مرتضی آوینی»


لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
عرفان های سکولار ، عید پوریم یا جشن ایرانی کشی ، غروب استکبار، افول غرب، موج اسلام خواهی ، غرور انسان ، فدک و فاطمه ، فقر خبری ، فیس بوک، شبکه اجتماعی، حزب الله سایبر ، قا ، گناه، استغفار، غفلت، امام خامنه ای ، لاریجانی ، لنکرانی ، مادر، فاطمه، ام البنین ، مشت ، مصر ،تونس ،لیبی ،یمن ،بحرین ،موج بیداری اسلامی ،حقوق بشر ،حضرت آ ، مهاجرت، فرنگ، نوستالژی ، ناتوانی غرب ،هتاکی به اسلام ،اسلام هراسی ، نظم نوین جهانی ، نمایندگی، انتخابات، امام سید علی ، هنر، هنر متعهد ، ورزش و سیاست ، وظیفه، انتخابات ، وقف دانشگاه آزاد ، ولایت غدیر ، آزادی بیان، آزادی رسانه، تبعیض، آزادی ، آل اسحاق ، آیة الکرسی، ، ابوترابی ، اسراییل، ، اسراییل، امام، قدس، مطهری ، اسناد ویکی لیکس ، اقتصاد ، اقتصاد مقاومتی ، الهام ، امام خامنه ای ، امام خامنه ای، انحراف، دولت ، امام صادق، شیعه، سنی ، امام، انقلاب، نا اهلان ، امنیت سایت و وبلاگ ، انتخاب، انتخابات، امام سید علی، ، انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ، ایران ،جنبش عدم تعهد ،NAM ، باز هم ورزش سیاسی ، باهنر ، پیراهن عثمان نظم نوین جهانی ، جلیلی ، جهاد اقتصادی ، حسن عباسی، شبکه اجتماعی، زندگی دوم ،فضای سایبر ، حضرت آقا، جوامع بشری، بندگی ، حق معیار است ، حقوق ، حماسه، اقتصاد، سیاست، امید، شعار سال ، خبر جدید ، دل نوشته ، سربازی ، سرکاری ، دهه فجر، وحدت، بصیرت، قوانین تاریخ و طبیعت ، رجب ، حلقه ، مشا ، ظهور ، روحانی ، زاکانی ، زمامداری، حاکم، حکومت اسلامی ، سیاسی ، شهید مطهری، فقه سیاسی، ولایت مطلقه فقیه ، شهید، وبلاگ ، شیخ الازهر ، عاشورا ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ