سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/7/30
2:49 ع

وقتی به رفتار امام سید علی در امر رهبری و زمامداری امت اسلامی و مماشات با بسیاری از مخالفین، منحرفین و حتی عناصر فتنه گر نگاه میکنم و اقبال عجیب و غریب مردم  به ایشان را به خصوص در سفر اخیرشان به کرمانشاه و استقبال میلیونی مردم این خطه را مینگرم بهتر معنی جملات زیر از استاد شهید و حضرت امیر را میفهمم:
قلب زمامدار بایستی کانون مهر و محبت باشد نسبت به ملت. قدرت و زور کافی نیست. با قدرت و زور میتوان مردم را گوسفند وار راند ولی نمیتوان نیروهای نهفته آنها را بیدار کرد و به کار انداخت. نه تنها قدرت و زور کافی نیست، عدالت هم اگر خشک باشد کافی نیست، بلکه زمامدار همچون پدری مهربان باید قلبا مردم را دوست بدارد و نسبت به آنها مهر بورزد و هم باید دارای شخصیتی جاذبه دار و ارادت آفرین باشد تا بتواند اراده آنان و همت آنان و نیرو های عظیم انسانی آنان را در پیشبرد هدف مقدس خود به خدمت بگیرد.   
"احساس مهر و محبت به مردم را و ملاطفت با آنها را در دلت بیدار کن ...از عفو و گذشت به آنان بهره ای بده همچنان که دوست داری خداوند از عفو و گذشتش تو را بهره مند گرداند." نهج البلاغه، نامه53
(شهید مطهری، نیروی جاذبه علی علیه السلام، ص 63)
باشد تا همه زمامداران و به خصوص دولت مردان ببینند و بیاموزند و شاید به کار بندند...!!!

والسلام علی من اتبع الهدی


90/7/29
12:59 ص

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه

معنویت به دو معنای معنویت الهی- دینی و معنویت سکولار به کار می‌رود. معنویت دینی و الهی به دنبال ایجاد احساس و آرامش و رسیدن سالک به قرب الهی و دستیابی به نفس مطمئنه، راضیه و مرضیه است؛ ولی معنویت‌های سکولار تنها درصدد هستند تا انسان را از بحران‌های روحی و روانی نجات داده و آرامش نسبی دنیوی را برای او به ارمغان آورند و به هیچ وجه سلوک برای رسیدن به مقام توحید را دنبال نمی‌کنند.

 وجوه مشترک عرفانهای سکولار
1.کثرت گرایی دینی
در تمام جریان‌های فکری نوظهور نسبت به دین و مذهب و مخصوصاً ادیان آسمانی اظهار نظر شده و مکتب را یک حقیقت بی معنا معرفی می‌کنند و پلورالیسم دینی را ترویج می‌دهند. حتی افراد یا افکاری که در این راستا خود را خنثی نشان می‌دهند نیز رویکردی سلبی نسبت به دین دارند و این خصلت مشترک بین تمامی ادیان نوظهور وجود دارد.
 
2.عقل ستیزی
دومین وجه مشترک بین فرقه‌های معنوی نوپدید، عقل ستیزی است به گونه‌ای که وقتی به سردمداران تمامی این فرقه‌ها نگاه می‌کنیم مشاهده می‌شود تمامی آن‌ها عنوان می‌کنند که ما را با عقل کاری نیست!
 
3.اباحی گری
سومین وجه مشترک میان تمامی فرقه‌های نوپدید معنوی که در آثار آن‌ها هم به وضوح دیده می‌شود، اباحی گری است. همه ما می‌دانیم که دین الهی برای این آمده است تا رفتار ما را کنترل کند، اما ادیان نوظهور اباحی گری را ترویج می‌کنند که درست نقطه مقابل دین قرار دارند.
وقتی مجموع این افکار نوظهور را چه در ایران و چه در خارج از ایران بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که یک سیاست غربی و فراماسونری آن‌ها را هدایت می‌کند که نمونه اش رواج یک باره آثار اوشو در جهان است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.


90/7/29
12:54 ص

جواد شادانلو به نقل از 9دی:

ارائه الگوی ملموس از حیات طیبه و شناساندن شهیدان به عنوان نماد انسان مطلوب و سبک زندگی آنان در زمانهای که خیلی از ما دور نیست، همیشه یکی از هدف گذاریهای و دغدغههای فرهنگی جمهوری اسلامی بوده است و معرفی شهیدان امری حیاتی برای باورمندان این فرهنگ در راستای استمرار آن است.
موسسه فرهنگی مبشر صبح در راستای معرفی شهدا به نسلهای آینده اقدام به راه اندازی سرویس وبلاگ دهی با نام شهید بلاگ نموده است. نحوه ثبت وبلاگ به نام شهید مورد نظر به این شکل است که هر یک از افراد با در نظر گرفتن ملاحظات خود اعم از اینکه شهیدی را به دلیل نسبت خانوادگی، هم محلی بودن، هم شهری بودن، علاقه خاص و... انتخاب کرده و پس از آن با جمع آوری اطلاعات از طریق آموزش نحوه برقرای ارتباط با خانواده شهید و نحوه جمع آوری اطلاعات آن شهید به تکمیل اطلاعات از طریق مصاحبه با خانواده شهید، بستگان، همرزمان و نیز جمع آوری تمام آثار به جای مانده از شهید از قبیل زندگینامه، خاطرات، نامه ها، دستنوشته، وصیت نامه، عکس، صوت، فیلم می پردازد و نسبت به تامین محتوی وبلاگ اقدام می کند و در مناسبتهای مختلف مانند: سالروز تولد، سالروز اعزام به جبهه، سالروز شهادت، سالروز عملیاتهاو ... اقدام به اطلاع رسانی و ایجاد مطلب جدید در وبلاگ می نماید. در این طرح برای نظارت بر محتوی و دسترسی راحت تر تمام وبلاگ ها، سرویس دهنده اختصاصی به نام Shahidblog.ir به طور آزمایش راه اندازی شده است.
این طرح در فاز اول اجرا از یکی از مناطق شهرداری تهران آغاز می شود تا با یافتن مشکلات اجرایی طرح و کسب تجربه، امکان گسترش آن به کل شهر تهران تسهیل شود و در فاز بعدی و پس از انجام موفق طرح در شهر تهران، طرح در همه استانها، شهرها و دهستانها به اجرا در می آید. در مرحله بعدی نیز، با اجرای کامل طرح در سطح کشور و رسیدن به 300 هزار وبلاگ برای معرفی شهدای انقلاب و دفاع مقدس، فاز بین المللی طرح برای معرفی شهدای نهضت جهانی اسلام به زبانهای عربی، انگلیسی، اردو و ترکی راه اندازی می شود.
از جمله مزایای این طرح می توان به جمع آوری و یکپارچه کردن وبلاگهای شهدا ، امکان برگزاری دورههای آموزشی تخصصی، تسهیل راه اندازی وبلاگ شهدا، از بین بردن هزینه راه اندازی سایتهای شهدا اشاره کرد.
همچنین نوشتن در وبلاگ به دانش بالایی در زمینه HTML نیازی ندارد چرا که وبلاگ ها از نظر سیستم مدیریت محتوی (CMS) بسیار آسان و ساده طراحی شده اند. ساختن وبلاها بسیار راحت است و فقط باید فرم مختصر و ساده ای را که بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشد، پر کرد تا صاحب وبلاگ شد. برای گذاشتن مطلب هم در آن نیازی به اتصال به اینترنت نیست و می توان مطلب را تایپ و پس از اتصال آن را در وبلاگ قرار داد. وبلاگها به دلیل سهولت ساخت و استفاده آنها و همچنین زبان ساده ای که دارند به قشر خاصی از جامعه محدود نیستند. وبلاگها می توانند به صورت منفرد یا بعضاً هماهنگ با هم از طریق تمرکز روی موضوعی خاص نقش مؤثری در جلب توجه و تحریک افکار عمومی داشته باشد.
با اجرای موفق این طرح در آینده ای نزدیک به ازای هر شهید دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و نهضت جهانی اسلام یک وبلاگ با اطلاعات جامع و در واقع بانک اطلاعاتی مناسب از شهدای دفاع مقدس، روحیات، خاطرات و منش آنها، به زبانهای مختلف روی شبکه جهانی اینترنت قرار می گیرد و آماده استفاده برای تمام جهانیان است و از آن مهم تر اینکه هر یک از شرکت کنندگان در این طرح با برقرای ارتباط روحی و عاطفی با شهید از برکات معنوی و وجودی آن شهید بهره مند میشوند و عطر دل انگیز ایثار و جهاد و شهادت در فضایمجازی منتشر میگردد و امکان استفاده بهتر از بستر اینترنت برای معرفی هر یک از شهدای گرانقدر که خون هرکدام می تواند بیدار کننده انسانها باشد، فراهم می شود.با ارایه اولیه طرح در نمایشگاه رسانه های دیجیتال سال 88 حدود نهصد نفر در طرح ثبت نام کردند که این امر نوید استقبال پرشور در آینده با عنایت حضرت حق را دارد. اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت لازم از سوی ارگانهای ذیربط است این طرح که به نظر کارشناسان می تواند پر کننده خلاهای بسیاری باشد هنوز اجرایی نشده است.


90/7/2
1:40 ص

السلام علیک یا اباعبدالله یا جعفر بن محمد

مالک بن انس از امام های چهار گانه اهل سنت درباره مقام امام صادق(علیه السلام) میگوید:
"ما رأت عین ولا سمعت اذن و لا خطر علی قلب بشر افضل من جعفر بن محمد" یعنی: چشمی ندیده و گوشی نشنیده و به قلب بشر خطور نکرده مردی با فضیلت تر از جعفر بن محمد (علیه السلام).
محمد شهرستانی صاحب کتاب الملل و النحل درباره ایشان میگوید:
"هو ذو علم غریر، و ادب کامل فی الحکمه و هو زهد فی الدنیا و ورع تام عن الشهوات" یعنی: علمی جوشان داشت ودر حکمت ،ادب کاملی داشت، و فوق العاده مرد زاهد و با تقوایی بود و از شهوات پرهیز داشت. و جالب اینجاست که همین مرد خودش دشمن شیعه است.
جاحظ صاحب کتاب الحیوان که یک سنی متعصب است و هم عصر امام بوده میگوید:
"جعفر بن محمد الذی ملا الدنیا علمه و فقهه و یقال ان ابا حنیفه من تلامذته و کذلک سفیان الثوری" یعنی: جعفر بن محمد(علیه السلام) که دنیا را علم و فقاهت او پر کرد و گفته میشود ابو حنیفه و سفیان ثوری از شاگردان او بوده اند.
میر علی هندی از معاصرین میگوید:
انتشار علوم در آن زمان که فکرها آزاد شدند و پابند ها از فکر ها گرفته شد، مناقشات فلسفی و عقلی در تمام جوامع اسلامی عمومیت پیدا کرد. ما نباید فراموش کنیم که آن کسی که این حرکت فکری را در دنیای اسلام رهبری کرد نواده علی بن ابیطالب(علیه السلام) است، همان که به نام امام صادق معروف است و او مردی بود که افق فکرش بسیار باز بود، عقل و فکرش بسیار عمیق و دور بود، فوق العاده به علوم زمان خودش المام و توجه داشت و در حقیقت اول کسی که مدارس عقلی را در دنیای اسلام تاسیس کرد او بود. شاگردانش تنها فقهای بزرگ مثل ابو حنیفه نبودند، طلاب علوم عقلی هم بودند.

و مثل همیشه، با اینکه میدانند که هر چهار امامشان بی واسطه یا با واسطه شاگرد امام صادق(علیه السلام) بوده اند، هنوز هم دست از لجاجت برنمی دارند و بر سر شیعه ستیزی پافشاری میکنند و آب به هاون دشمن می ریزند.


پیام رسان

+ اگر امشب باران را به چشم دیدید به یاد بیابان هم باشید...



+ دوستان ما عازم تربت مقدسیم، حلال بفرمایید! ان شاءالله نایب زیاره ایم...

+ سلام زیارت هاتون قبول، دوستان التماس دعای مخصوص دارم، واسه مریض میخوام؟!...

+ خوش به سعادتشون تون مون

+ و عجل فرجهم فراموش نشه انشاالله

+ ما هم تبریک عرض میکنیم

+ برادرا شرمنده ام که خیلی اهل پیغام نیستم ولی پیام های دوستان رو میخونم.خوش باشید

+ سلام به دوستان

مشخصات مدیر وبلاگ
 
رادیان[102]
 

جاذبه خاک به ماندن میخواند،و آن عهد باطنی،به رفتن... . عقل،به ماندن میخواند،و عشق به رفتن... . و این هر دو را خداوند آفریده است تا وجود انسان ،در آوارگی و حیرت میان عقل و عشق معنا شود. «شهید سید مرتضی آوینی»


لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
عرفان های سکولار ، عید پوریم یا جشن ایرانی کشی ، غروب استکبار، افول غرب، موج اسلام خواهی ، غرور انسان ، فدک و فاطمه ، فقر خبری ، فیس بوک، شبکه اجتماعی، حزب الله سایبر ، قا ، گناه، استغفار، غفلت، امام خامنه ای ، لاریجانی ، لنکرانی ، مادر، فاطمه، ام البنین ، مشت ، مصر ،تونس ،لیبی ،یمن ،بحرین ،موج بیداری اسلامی ،حقوق بشر ،حضرت آ ، مهاجرت، فرنگ، نوستالژی ، ناتوانی غرب ،هتاکی به اسلام ،اسلام هراسی ، نظم نوین جهانی ، نمایندگی، انتخابات، امام سید علی ، هنر، هنر متعهد ، ورزش و سیاست ، وظیفه، انتخابات ، وقف دانشگاه آزاد ، ولایت غدیر ، آزادی بیان، آزادی رسانه، تبعیض، آزادی ، آل اسحاق ، آیة الکرسی، ، ابوترابی ، اسراییل، ، اسراییل، امام، قدس، مطهری ، اسناد ویکی لیکس ، اقتصاد ، اقتصاد مقاومتی ، الهام ، امام خامنه ای ، امام خامنه ای، انحراف، دولت ، امام صادق، شیعه، سنی ، امام، انقلاب، نا اهلان ، امنیت سایت و وبلاگ ، انتخاب، انتخابات، امام سید علی، ، انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ، ایران ،جنبش عدم تعهد ،NAM ، باز هم ورزش سیاسی ، باهنر ، پیراهن عثمان نظم نوین جهانی ، جلیلی ، جهاد اقتصادی ، حسن عباسی، شبکه اجتماعی، زندگی دوم ،فضای سایبر ، حضرت آقا، جوامع بشری، بندگی ، حق معیار است ، حقوق ، حماسه، اقتصاد، سیاست، امید، شعار سال ، خبر جدید ، دل نوشته ، سربازی ، سرکاری ، دهه فجر، وحدت، بصیرت، قوانین تاریخ و طبیعت ، رجب ، حلقه ، مشا ، ظهور ، روحانی ، زاکانی ، زمامداری، حاکم، حکومت اسلامی ، سیاسی ، شهید مطهری، فقه سیاسی، ولایت مطلقه فقیه ، شهید، وبلاگ ، شیخ الازهر ، عاشورا ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ